poniedziałek, 7 grudnia 2015

Nienawiść z miłości.


Autor: Hilary Norman
Tytuł: Pasierbice
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 535

Jak często wydaje Ci się, że coś wygląda jak z bajki i sprawa wrażenie, jakby było ucieleśnieniem Twoich najskrytszych pragnień? W każdego życiu są chwile złe i takie, o których najchętniej by się zapomniało, ba! wymazało z historii, dlatego gdy po nich nadchodzą dobre chwile, chwytamy je łapczywie, bojąc się, że za chwilę prysną jak mydlana bańka. Tylko że czasem powinno się naprawdę mocno zastanowić. Nie warto postępować nieracjonalnie i podejmować pochopnych decyzji, bo mogą się później obrócić przeciwko Tobie. 


Matthew Matters jest architektem, który pośpiesznie zdecydował się na poślubienie wdowy - ślicznej Karoliny. Oboje byli pod swoim wrażeniem i nie spodziewali się, że wspólna sielanka może zmienić się szybko w koszmar dzięki jego trzem "uroczym" pasierbicom. Początkowo nic nie zapowiadało tego, co miało wydarzyć się w przyszłości. Drobne złośliwości, utarczki słowne i psoty - któż by się tym przejmował? Matthew uznał, że z czasem, gdy przyzwyczają się do sytuacji, wszystko zacznie się toczyć w zwyczajny sposób. Nie podejrzewałby nigdy, że te wszystkie wydarzenia są częścią kampanii, która ma na celu pozbycia się intruza z ich rodziny raz na zawsze. 

Pamiętam, że opis tej książki nie zrobił na mnie szczególnego wrażenia - ot, pewnie to historyjka jakich wiele, rozważałam też jej sprzedaż, gdyż wydawało mi się, że to wyjątkowo niezbyt udany prezent urodzinowy. Ale później przemyślałam to i uznałam, że znów ujawnia się moja negatywna cecha - jeszcze nie przeczytałam książki, a już spisałam ją na straty. Akcja czyszczenia półek z nieprzeczytanymi książkami dosięgła więc i tej pozycji - jak ją odebrałam? 

Autorka odmalowała bardzo szczegółowe portrety psychologiczne swoich postaci. Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że ta historia może mnie tak wciągnąć - spodziewałam się czegoś dosyć lekkiego i mało sobie obiecywałam, a tu takie zaskoczenie. Każda kolejna sytuacja z Flic, Imo i Chloe pokazywała mi, jak wielką nienawiść można w sobie pielęgnować i jak potrafi ona przejąć władzę nad człowiekiem. Te dziewczyny nawet same nie zdawały sobie sprawy w jakim kierunku zaczyna podążać ich antypatia wymierzona w Matthew. Później jednak było już za późno, by móc zapobiec temu, co nieodwracalne. 

Sam Matthew na tle tych diablic jest postacią wybitnie pozytywną. Choć często jest mu ciężko i wiele go kosztuje zachowywanie zimnej krwi i cierpliwości, to jednak stara się, bo nie wyobraża sobie, by człowiek w jego wieku walczył razem z nastolatkami, będącymi córkami jego żony. On sam nie podejrzewa nawet, jak wiele tajemnic one skrywają i co w życiu przeszły - nie wie, czego doświadczyły i co sprawiło, że aż tak zaczęły być przeciwko niemu. Szczególnie podziwiam sylwetkę Imo - ta czternastolatka została wykreowana perfekcyjnie i pokazane zostało dokładnie, jak wielkie były uszczerbki w jej psychice.

Całość wypadła w moich oczach nadzwyczaj dobrze. Może autorka nie jest jeszcze na poziomie tych autorów, których zazwyczaj czytuję i cenię sobie, jednak stworzyła interesującą i wciągającą historię, w której pokazała jak miłość pcha ludzi w stronę nienawiści. Ta książka pełna jest intryg, niedopowiedzeń i zagadek, które autorka rozwiązuje stopniowo, w całkiem zgrabny sposób dawkując napięcie. Choć nie spodziewałam się, to jednak przyznaję, że spodobała mi się moja pierwsza przygoda z panią Norman i mając okazję, na pewno sięgnę po coś jeszcze sygnowanego jej nazwiskiem. 


Moja ocena: 6+/10

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Czytam Opasłe Tomiska

6 komentarzy :

  1. To ważne jeśli w książce są szczegółowo odmalowane portrety psychologiczne. Fabuła brzmi bardzo interesująco, może więc skuszę się na tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  2. no to sobie zapisuje do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przyjemnością sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,Uszczerbki w psychice" - to zdanie najbardziej przykuło moją uwagę i jestem w stanie się pokusić, chociaż na początku sądziłam, że książka nie dla mnie :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Fabuła wydaje się być ciekawa, może kiedyś sięgnę :)

    P.S. Zapraszam do siebie na konkurs! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tylko będę miała okazję, to z chęcią przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka