niedziela, 11 stycznia 2015

Jak ocalić samobójcę? (Przedłużenie konkursu)

Autor: Cecelia Ahern
Tytuł: Zakochać się
Wydawnictwo: Akurat
Liczba stron: 416

Bardzo często słyszy się o tym, że nic w życiu się nie powtarza, dlatego powinno się korzystać z każdej okazji, jaką ono stawia nam przed nosem. Sama noblistka, bardzo lubiana i ceniona przeze mnie Wisława Szymborska, napisała kiedyś, że "nic dwa razy się nie zdarza i nie zdarzy". W pewnym sensie jest to racja, jednak czasem los daje człowiekowi drugą szansę - od niego samego zależy, czy ją umiejętnie wykorzysta. 


Christine lubi wieść stosunkowo uporządkowane życie, dlatego stara się otaczać rozmaitymi poradnikami z instrukcjami, które mają ludziom ułatwić życie. Pewnego dnia na mości poznaje Adama, który zamierza skoczyć i skończyć ze sobą. Co ciekawe, dwa tygodnie wcześniej również poznała innego mężczyznę w chwili, w której chciał się zabić. Teraz zawarła z Adamem umowę - do dnia jego urodzin musi go przekonać, że warto żyć,bo inaczej w owym dniu mężczyzna dokończy to, czego wcześniej nie zrobił. Kobieta ma dwa tygodnie - czy wystarczą? 

Czasami każdy z nas ma ochotę na książkę, która na wskroś przesiąknięta jest zarówno zwyczajnością, jak i magią. Mnie od całkiem długiego czasu męczy głód takich lektur i staram się kombinować z różnymi autorami, by go zaspokoić, jednak idzie jak po grudzie. Urządzając łowy w bibliotece i poszukując ofiar, zauważyłam ładnie wyróżniający się grzbiet książki Ahern. Mając na uwadze to, że jej poprzednie tytuły podobały mi się, wypożyczyłam ją. Czy to jedna z książek, którą będę miło wspominać? 

Niewątpliwie tak. Już od pierwszych stron autorce udało się rozbudzić we mnie ciekawość co do tego, w jaki sposób potoczą się dalsze wydarzenia i jak zostanie rozwiązana ta sytuacja. Jej ciepły sposób pokazywania nawet najtrudniejszych momentów sprawił, że wczytywałam się z niecierpliwością, choć zakończenie było przecież łatwe do odgadnięcia. 

Ciężko było nie polubić Christine. To tak zwariowana i optymistyczna osoba, że dzięki niej cała historia nabrała mnóstwa humoru i barw. Jej zwyczaj korzystania  z różnego typu poradników był tak ujmujący, że niejednokrotnie przywoływał na moje usta uśmiech. Była taką dobrą duszą tej książki, której się kibicowało z całych się, aby jej misja z Adamem się powiodła. Cóż mówić o Adamie? Był tak świetny, że z marszu go polubiłam i każdej z Was mocno życzę, by takiego mężczyznę spotkała na swej drodze (niekoniecznie moście). 

Zakochać się to kolejna z książek autorki, która sprawiła, że jeszcze bardziej zaczęłam cenić panią Ahern. Stworzenie tak inteligentnej historii zmuszającej zarówno do refleksji, jak i uśmiechu, to ciężkie zadanie, z którym ona dała sobie świetnie radę. Pokazała, że życie tworzy nieprawdopodobne scenariusze, a odrobina empatii, zrozumienia i zawziętości jest w stanie pokonać wiele barier. To kawał literatury obyczajowej w najlepszym wydaniu skierowany do wszystkich kobiet z duszą romantyczek. 

Moja ocena: 8/10

Książka bierze udział w wyzwaniach:
Czytam Opasłe Tomiska
Okładkowe Love

14 komentarzy :

  1. Rozuiem Twój brak czasu, u mnie więcej pojawi się postów o filmach niestety przez styczeń, a wszystko zpowodu sesji. A powieści Ahren kocham całym sercem <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Przekonuję sie powoli do tej autorki ;) a poza tym mam jej kilka książek na półce i w tym roku nadrobię zaleglosci!

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że nawet dla mnie, osoby, która niezbyt chętnie sięga po takie książki, to niewątpliwe również bym się w nich zakochała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka ma niesamowity klimat:) bardzo mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie czytałam jeszcze żadnej książki pani Ahern. Muszę to zmienić jak najszybciej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najbardziej mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy temat na książkę, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że książki Ci się spodobała, bo mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie pamiętam, żebym czytała jakąś powieść zbliżoną tematycznie, dlatego też chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz o niej słyszę, ale zapowiada się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zakupiłam egzemplarz i niebawem zabieram się do czytania! Bardzo zachęcająca opinia :)
    Mam nadzieję, że będzie to dobry początek przygody z twórczością Pani Ahern ^^
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka